Saturday, March 30, 2013

Hectic. Totally Exhausted

Assalamualaikum


Menggagahkan diri menaip


Serius! 



Perasaan sekarang sangat penat secara fizikal, InsyaAllah masih bertahan dengan kekuatan mental



Saya rasa, makanan saya semakin sihat


Maksud saya, dulu, masa Ijazah, Diploma, saya ni satu vitamin pun tak ambil



Sekarang, sebut je


Vitamin C. E. B-Complex. VCO. 


Tambah pulak sekarang ni dah rajin minum air masak



Dulu punya la susah nak minum, minum pun sikit2 je




Sekarang ni, tiap-tiap hari sekurang-kurangnya 2 liter air mesti minum!





Tapi, 



Ketahanan diri dah tak macam dulu



Dulu, study sampai tak tidur, terus jawab final pagi tu, still standing lagi



Alhamdulillah boleh score A masa tu



Tapi, skrg....tengah sambung Master




Saya totally penat . Sangat sangat sangat penat



Saya taktau punca utama



Selepas operation ke jadi macam ni? Sangat teruk



2 minggu lepas, saya dapat Mid Term Exam untuk subjek Research Methodology



Take home test. Walaupun take home, susah dia...menyebabkan ramai yang tak tidur berhari-hari



Mana saya tau ramai? Sebab classmate saya ramai yang mengadu dalam kelas tadi. 



Walaupun antara kitorang ada yang buat discussion



Still, kitorang tak jumpa jawapan yang tepat



Macam-macam pendapat...dan akhirnya, lepas Prof reveal jawapan Mid Term dalam kelas tadi, ramai yang salah




Untuk saya yang tak berapa bijak dalam subjek tu



Saya tak tidur dengan betul selama seminggu



Selama 4 hari saya memang push diri saya sampai maksimum level!




Alhamdulillah sempat siap pukul 4 pagi semalam. Dan saat-saat akhir, saya tambah lagi 2,3 baris jawapan pukul 5-6 pagi



Maksimum maksud saya adalah...Tak tido, kalau tido pun cuma beberapa jam



Bila bangun, terus bukak laptop, sambung buat kerja



Saya, terlampau lama duduk fokus, 18 jam straight....dalam masa 4 hari



Waktu rehat saya cuma waktu solat, itu je waktu saya regang-regangkan badan 




Kalau saya mula buat assignment pukul 3 ptg...saya akan berhenti buat pukul 9 pagi esoknya



Tanpa tidur..ye tanpa tidur dan bersuka ria @.@



Kalau saya mula buat assignment pukul 1 petang, saya akan berhenti pukul 7 pagi



Non-stop


Master's life is too hectic 



Bila saya berhenti, saya akan tidur dalam 4-5 jam.



Dan bila bangun, tanpa buat benda lain saya akan continue buat kerja...



Makan saya pun entah ke mana



Makan bila free..bukan bila lapar


Tak sempat nak rasa lapar



Dan harini



Saya ingat nak sambung buat assignment malam ni



Lepas balik berurut tadi,


Saya terus tidur



Dalam kelas tadi, 2 kali saya keluar kelas dalam 30 minit untuk tidur dalam surau



Saya tak mampu bukak mata


Saya pergi urut sebab terlalu tak tahan



Leher, bahu dan kepala saya terlalu sakit



Sangat sangat sangat sakit



Mungkin sebab lama sangat duduk buat kerja, tambah pulak stress level mesti naik mendadak kan



Walaupun tak berapa stress still sakit sbb terlampau lama fokus



Dan sekarang,,


Saya rasa lebih berat



Saya ambil roti untuk saya makan



Tapi nampaknya saya tak dapat nak makan apa yang saya dah ambil



Kepala saya sangat sakit. Dah nak muntah



Ini pun bertahan jeee


Saya taip entry ni pun sebab nak larikan fokus dari asyik pikir pasal sakit



Sambil taip entry, saya bukak ayat Ruqyah



Mungkin dapat kurangkan sakit, InsyaAllah



Dan saya rasa


Ini dah sampai limit saya



Dah tak tahan nak muntah


Solat pun belum lagi ni



Harap-harap Allah bagi kekuatan la


Saya nak letak balik roti saya, 



Saya nak minum air..dan saya nak rest sikit 



Mungkin saya perlu gunakan Rukhsah solat


Sebab bila diri rasa macam nak tumbang je


Mungkin lepas muntah-muntah ok sikit ke...mana tau kan


Jadi mari muntah. LoL




Hari Isnin, saya perlu hantar Islamic Banking



Siap Islamic Banking, ada lagi 2 assignment saya kena pulun



Dan ini tak berhenti...



Serius


I need to go...


Please...pray for me. Doakan Allah bagi kekuatan pada saya untuk menyelesaikan yang sulit, mempermudahkan yang susah



Amin



Sekian










No comments: