Monday, March 25, 2013

Dia dan Aiskrim Goreng Saya

Assalamualaikum



Dia,


Selama saya kenal dia


Dia baik sangat



Solat tak tinggal, ilmu agama pun rajin dia cari



Join macam - macam program masjid, majlis ilmu



Dahla pandai! Seumur hidup dia, result UPSR, PMR, SPM, tak pernah dapat B!


SPM dia paling power, 11A1, 1A2



Dia ni spesies apa entah



Perempuan pun tak layan sangat



Dia pernah cakap yang diri dia MAHAL! Takde orang boleh senang - senang dapat dia



Satu dalam sejuta orang macam dia ni




Disebabkan saya ni ada sifat curious yang melampau 



Saya pernah check hp dia



Kot - kot la ada message dari awek



Nak tau apa yang saya jumpa?



Semua message program - program usrah dan majlis ilmu



SEMUA! Tak ada pun yang terselit message yang bukan - bukan



Kalau bukak hp saya, entah hape hape boleh jumpa



Dengan gosip, dengan ketawa berdekah - dekah "HAHAHAHA" siap capslock lagi



Dia,



Masa saya sakit, dia yang tunggu saya



Sebelum operation, selepas operation, dia mesti ada



Sampai tertido - tido dekat sofa lobby hospital



Alololo suweettnyee~



Tapi,



Bila saya ada, dia mesti akan cakap



"Haish susahlah macam ni!!" Dengan nada pondan




Dia susah kalau saya nak tengok tv



Dia susah kalau saya study tak layan dia



Tapi selalunya saya tak buat apa2 pun dia susah jugak -__-



Saya pun tak nampak apa kesusahan dia kat situ



Bila saya duduk senang lenang



Dia akan pukul saya




Jentik kuat - kuat



Tangan dia dah la besar!




Ada satu hari, dia jentik saya..dia cakap "Ohh.. tak kuat lagi. Dulu lagi kuat"



Saya pandang dia sinis tak membalas



Dia sambung jentik "Ha.. kuat tak? kuat tak?"



Lepas tu saya terus pukul dia bertalu - talu




Dia ingat saya ni punch bag ke apa nak main try test kekuatan




Saya,



Paling suka debate agama dengan dia



Dia suka dengar, angguk, baru dia buat counter attack



Dan selalunya counter attack dia bukan sebab nak menangkan diri dia



Tapi dia cuma menambah -nambah idea dan pendapat dari Hadith, Mazhab




Sesetengah orang, tak habis lagi kita cakap dia dah "Eh takk takk. Salah tuu"




Tapi dia tak. 




Bagus kan dia?


Dia,


Selalu teman saya tengok Running Man



Bila saya ketawa kuat -kuat dia pun akan ketawa




Mungkin sebab dia tengok saya ni ketawa over sangat



Ketawa sampai kedepan kebelakang badan sambil ketuk - ketuk meja





Tapi dia tak pernah mengata saya suruh gelak sopan - sopan



Saya dan dia, 



Suka cakap kat diri masing - masing


"Eh...sosial la sikit!"


Sebab kami dua orang jarang bergaul dengan orang



Selalu, kami akan salam, duduk diam dan buat hal masing - masing



Kalau beramah mesra pun sekejap je



Kalau saya nampak dia tak mesra



Saya tegur dia "Eh sosial la sikit!"



Kalau dia nampak saya diam je, dia pulak akan cakap "Eh..sosial la sikit!"




Harini, 25 Mac 2013



Dia dah tak ada kat Malaysia buat kali kedua



Dia teruskan perjuangan mencapai cita-cita




Dulu, saya menangis seminggu masa dia pergi jauh



Harini?




Masa salam dia tadi, saya buat - buat gagah




Gaya saya salam dia dah macam Abang - Abang Kawasan




Dengan kasar, keras, genggam tangan kuat - kuat dan cakap



"Bye!"



Dengan nada penuh angkuh dan gagah


Saya, 


Ada berniat nak masakkan aiskrim goreng untuk dia



Jadi semalam, lepas dah struggle baca notes



Saya pergi dapur dan siapkan bahan-bahan aiskrim goreng pada pukul 4.30 pagi



Saya tidur pukul 8 pagi



Pukul 10 saya bangun dan siap-siap masak takut tak sempat



Tapi,



Aiskrim Goreng saya tak menjadi sebab saya kelam kabut



Tapi saya bawak jugak untuk dia



Lepas tu dia tanya "Ape nih?" Dengan muka jijik



Saya dengan yakin jawab "Aiskrim Goreng! Cepat makan nanti cair!"



Tapi dia geleng-geleng kepala sambil buat muka jijik -__-


Tadi,


Bila dia lambai-lambai dari dalam tempat perlepasan



Rasa macam...



"Aku tengah susah ni, kalau dia jauh agak-agak boleh ke aku kurangkan rasa susah ni?"



Dia, 

Kawan Baik saya dari kecik!

Dia lelaki

Berkaca mata, Tinggi, Kurus


Dia...



Omar bin Hamidun


Hey Omar


Walaupun Omar macam jijik tengok aiskrim goreng Ummi buat,
Tapi Ummi tak kisah
Sebab Ummi pun macam segan nak bagi sebenarnya
Hahahhaha!


Lagipun, mana ada kakak yang nak bagi benda yang bukan-bukan untuk adik dia
Walaupun kadang-kadang ada terniat jugak nak buat jahat


Haritu, Omar ada mintak Ummi buatkan Milo Ais
Ummi pun buat, lepas tu Omar merungut
"Alaaa. Ummi la ni buat milo ais! kan dah kena gosok gigi balik!" -_____-
Takpe Omar. Takpe


Nanti, kalau ada rasa-rasa nak kahwin,
Tolong tunggu Ummi kahwin dulu Pliz!
Jatuh la standard seorang kakak bila adik lelaki dia kahwin dulu!
Student Overseas ni bukan betul, 
Kang tiba-tiba je nak kahwin
Omar jangan terpengaruh k
Tu semua nafsu! Hahaha


Okey, Nanti Jangan lupa bawak Ummi jalan-jalan Jepun yang dibanggakan sangat tu!
ByeBye! Nanti habis belajar balik Malaysia ye, jangan nak bermastautin kat sana pulak
Aku hambat kau nanti!


Bye Bye.
Doakan Ummi dapat habiskan master dengan cemerlang, gemilang, terbilang
Dan dapat kahwin tahun depan. Agagaga


p/s : Ada 4 assignment kena siapkan.

       Mid Term Test Research Methodology : Sabtu 30 Mac 2013
       Assignment Islamic Banking : Isnin, 1/4
       Group Assignment Research, (Tesis) : Rabu, 10 Mac 2013
       Assignment Usul Fiqh : Rabu, 10 Mac 2013

       First final paper, 22/4/2013

       Matilahhhhhhhhhh~~~~


Sekian


Jari Kecil
25 Mac 2013, Isnin
5.20 petang

No comments: