Tuesday, January 1, 2013

Cerita Konvo Part 2 : Hari Konvokesyen (2 DEC)

Assalamualaikum


Sebelum rasa malas nak update makin menguasai diri



Baik update cerita cepat2



To paare : nah tengok gamba comok ko lagi (comel + gemok) hahaha



TIME : 7.30 PAGI - 11.30 PAGI
DATE : 2 DISEMBER 2012
PLACE: DATC UITM SHAH ALAM




Pukul 7 pagi lagi saya dah bertolak keluar rumah


Takut lambat nanti tak boleh masuk dewan pulak


N tak sempat pula nak bergambar awal2


Sampai je kat UiTM Shah Alam


huuu banyaknya kereta!



Lepas je parking terus berjalan pegi arah dewan



Masa ni kena naik 2 kali tangga



Masa naik tangga pertama, lepas! walaupun pakai wedges yang tinggi...alhamdulillah tak jatuh


Hohohooh


Saya dah lama tak pakai high heels sejak saya tak berapa sihat dulu



Masa naik tangga kedua...dah separuh tangga naik pastu...................................




-

-


-


-


-



-



-


"PRAPPPPPP!!!! KELEPUK KELEPUK" (hapedaa punya bunyik)



saya dah pelik dah apa yang bunyi ni



Sekali tengok kaki kanan



Tapak wedges dah tercabut!!!


Gambar Ehsan dari Google




Kenapa terlalu awal dia tercabut! 


Gambar kat atas tu macam sikit sangat tercabut nyeee



Kasut saya tercabut macam ni ha!


Gambar Ehsan dari Google lagi




Bukan sikit ok..dah separuh tapak!!!!



Masa ni ok lagi...mak ayah dah kelam kabut nak pegi beli kasut lain



Tapi macam menyusahkan je



Saya cakap "takpela, ok lagi ni"



Haahahahaha! Ok sangat!




Time nak pergi beratur ikut angka giliran terpaksa jalan slow2 n macam takde apa2



Kalau la ada orang perasan kasut tu mesti dia cakap 



"Kesian budak ni"



Dah sampai belakang dewan,




"Prapppp!!!!!"



"Ape nih?" 




Tapak kasut saya tercabut lagi sebelah


-_-!


Kiri kanan tercabut separuh




Jalan jela dengan penuh bangga...



Kadang2 jalan terpaksa seret2 kasut



Dah macam orang kurang upaya dah




Masa dalam dewan dah pk2 macam mana kalau naik pentas ni


Nanti sume orang tengok! maluunuyeeeeeeeeee



So saya keluar dewan n mintak urusetia tukar kasut



Kehkehkeh


Akhirnya dapat high heel yang baru!!!




Walaupun kasut tu buruk..dah terkopak sane sini kulit dia



Tapi pakai jela sebab tapak dia ok



Kalau saya pakai kasut saya, tetiba jalan atas pentas tapak tertinggal kat belakang kan ke malu -_-




Dan saya turun pentas dengan selamat!



Tapi sebelum habis penyampaian skrol saya dah pulangkan kasut siap2



Nanti pulang lambat kena bayar



So lepas tu masa sesi bergambar dengan member2 n mak ayah pakai je kasut yang usang tu



Oh! teringat pulak



Masa saya nak ambik kasut saya balik dengan urusetia, saya cakap



"Kak, saya nak amek kasut saya balik"


Akak tu jawab " Oh..awak! ha ni bagi adik ni kasut dia"



Then kawan akak tu jawab "Yang dah hancur ni ke?Boleh ke ni" -_-!



Saya pun cakap "Haah.Takpe boleh.hehe.."  (buat2 ketawa senang hati sambil pakai KASUT HANCUR)



Terus pakai, cakap terima kasih n masuk dewan balik



"Kasut yang hancur" dia kate -_-!




Hancur pun hancurla



Patut la sebelum konvo ada terdetik nak beli high heel baru



Tapi masa tu tanak beli sebab tanak membazir la katekan



Kasut lama ade lagi



So kepada rakan2..



Sila check kasut anda dulu sehari sebelum pakai ke mana2 majlis



Kasut yang dah lama tak pakai akan reput ye tuan2 dan puan2




Jadi untuk tidak membebel lebih panjang lagi



Sila saksikan....



Gambar2 konvo bersama kawan2 tersayang!



Oh...gamba2 ni semua dengan Geng2 UiTM JB



Dengan dak2 UiTM Kedah tak amek pun.



Hohohoh.



Mane ntah dorang sume pegi

Ni la paare yang comok tu



 Atim paling kanan memang sibuk dengan hp


 Dari kiri : Shakira, saya, Paare, Atim, Saida, Nadia, Mai


 Si Comok tengah betulkan mortar


 Kawan2 saya yang comel + Cantik


Muka dah berpeluh! bernyimak! hahaha


 Tengokla atim tu sibuk ngan hp lagi



 Si Comok punya jubah dah senget benget. HAhaha



Terharu bila ada atin dan Awe datang!!!!! yang depan skali tu dari kiri Atin, Nani dan Awe! Rindu Naniiii!!!!!!!

 Bila lagi nak bergambar ngan diorang macam ni. Konvo dah habis dah :(






Akhir kata


Persembahkan!!!!!!!


-



-




-




-

Si Comok dan Family nye :D




Sekian



p/s : Gambar saya dengan family takde dalam pc. Tp ada dalam frame besarrrr kat rumah! wuhuuu!


p/s/s: Ada lagi satu entry pasal konvo. Nak try habiskan malam ni jugak



Jari Kecil
1 Januari 2013, Selasa (Wow!!! Entry di taun baru tapi entry sungguh lapuk skali)
9.05 malam

No comments: