Monday, December 24, 2012

Cerita Konvo : Part 1 ( Ambik Jubah )

Assalamualaikum..


DATE : 19 NOVEMBER 2012

VENUE : DATC, UITM SHAH ALAM

TIME : Tak ingat masa...


Saya berempat dari rumah 


Saida, paare, atim dan saya


Saya drive Myvi AHL 5513


Excited! 


Masa ni la nak jumpa kawan2


Asal jalan sikit je jumpa kawan UiTM JB


Asal jalan sikit je jumpa kawan UiTM Kedah



Seronok!


Memang berusaha nak sembang dengan semua orang


Haus jugakla satu hari tu banyak sangat bercakap


Lepas amek jubah, terus tunggu member2 lain, n buat photoshoot dalam dewan



Shakira. Aisyah. Paare. Saida. Atim. Saya. Daus


Daus cuma seorang photographer


Ini je yang ada, semuanya student kos Islamic Banking n Finance


Dan diorang semua adalah kawan2 UiTM JB saya


Kawan2 UiTM Kedah saya tak berapa rapat


Kalau rapat pun dengan kawan lelaki


So takleh la nak over2 sebab berlainan jantina kan


Daus hanya nak menjadi photographer pada hari tersebut


Kitorang dah offer nak amek gamba dia tapi dia taknak


Apekan daya..orang dah tanak, kitorang pun hepi ada tukang amek gamba full time. Hoho


Plan asal nak amek gamba kat tasik Shah Alam tapi memandangkan masa tu hujan


So bergambar dalam DATC jelah...


Mula2...pakai Jubah


Apesal saya berbibir leper -_-



Dah siap tolong kawan pakai, terus mintak daus snap gamba walaupun ada member yang tak siap lagi


Yang depan skali tu kira. Nama sebenar Shakira, nama manja shakirot...dia baru nak amek jubah dia dari dalam beg. Tapi kami tak pedulikkan dia


Lepas tu diorang masih bz betulkan apa yang tak betul


Tapi saya tak peduli


Saya hanya nampak kamera daus dan saya hanya senyum seperti biasa


Tanpa memikirkan kawan2 saya yang tengah bz


Shakirot dah menunjukkan rupa tapi kenapa dia kelihatan garang~


Shakirot tak siap2 lagi


Saya dan kawan2 saya yang lain dah mula buat aksi


Dari kiri : Saida, Aisyah, Atim, Saya, Paare



Beberapa minit berlalu Shakira pun datang


Yeayyy akhirnya kami berjaya tangkap gambar bersama (apa ayat macam budak sekolah je ni)



Shakirot dah mula senyum setelah memakai jubah



Sorila gambar macam shaking je...mungkin daus nervous tengok gadis2 comel. Erk! @^@



Dah boring bergambar kat tempat yang sama


Kitorang pun try cari tempat yang berbeza


Masih bergaya sopan


Berbeza kan tempat? Berbeza sangat -_-!



Nak buat macam mana, dalam DATC jela mampu nak bergambar banyak2 dalam keadaan hujan kan



Kami cuma mampu bergaya sopan dalam beberapa minit...



Selepas tu kami dah tak fokus,,aksi dah tak seragam



Kami bz dengan hal masing2



Maafkan kami


Nampak tak muka Saida kat belakang skali tu? Dia lapar


Yg depan skali tu nama dia Ummi. Dia tak lapar macam Saida tapi bila dia tengah pandang orang memang macam tu rupa dia



Tapi ummi takkan membiarkan gambar dia diambil sebegitu rupa lagi


Lalu ummi berazam utk lebih alert dalam setiap gamba








Lihat Ummi.. Ada Improvement!



 YeZ!!! Senyum!



 Bagus Ummi...teruskan Lagi!



Ummi takkan mengalah!



"Ingat saya tak nampak kamera kee" (sila abaikan aksi yang belakang -_-)

Yez!!! umi dah berjaya! (Yang belakang tu semakin cuba untuk mendahului Ummi nampaknya)


Namun.......



Ummi hanya bertahan seketika sahaja


Tidak lama kemudian, umi hilang arah


Kamera ke mana,, muka ummi tiada lagi di mana2...


Aksi ummi tidak lagi dapat dirakamkan dengan sempurna


Semua Hilang fokus 


 Oh mann...mana ummi yang alert pada kamera 5 minit yg lalu?



Ummi lebih parah dengan hanya menunjukkan sisi tepi dan belakang



Dan ada pelbagai lagi aksi ummi dan rakan2 yang tak dapat diupload kerana penulis telah kepenatan memilih gambar



Kitorang ada baling2 topi...tapi tak payah la tengok. 



Gamba tu tak cantik pun



Berterabur. Dah macam hape dah masing2



Selesai sesi fotografi kitorang pegi minum2



Dan jumpa dengan sorang lagi member baik kat UiTM JB



RATNA ROZANA yang SANTEK!


Dan kami bergambar sebelum pulang


Hujung paling kanan adalah Ratna Rozana (dari tadi yang tudung biru pink ni cuba melakukan aksi2 tak senonoh dalam gambar. Apa yang beliau ingin cuba sampaikan dari wajah beliau dalam gambar ini? Anda tafsirkan sndiri. Haha)



Sekian...


Yang Ikhlas dari Ummi Kalthum Hamidun


Saya Ikhlas


p/s : Ada lagi 2 post pasal konvo..hahahaha banyaknyee. Tunggu jela



Jari Kecil
25 Disember 2012, Selasa
12.20 tgh malam

4 comments:

nur said...

tibe2 ak rase comel pulak tgk gmbr2 ak diupload dlm blog ko..hahahaha..gmbr saida duck face mmg feberet ak!!ahahaha

LittleFinger said...

hahahaha..ko rupenye nur farhah ali hussin. gigih jugak ko baca blog aku nih. siap komen gamba ko comel. haha. jangan risau aku pilih yg comel2 je. yg comot2 aku simpan utk tatapan peribadi. haha

Unknown said...

Tumpang lalu

LittleFinger said...

oit pariz!!!!!!! main tumpang2 plak dia