Thursday, April 4, 2013

Apa yang "Different" ???

Assalamualaikum



Pelik! 



Minggu lepas, memang saya struggle buat 2 Assignment


Dah selamat hantar pun. Alhamdulillah


Masih ada lagi 2 assignment, yang masih dalam proses


Satu assignment hantar hari Sabtu 30/3...satu lagi hari Isnin 1/4



Masa hari Isnin tu, Claire kata "Ummi...are you ok? You look different"



Masa tu saya pikir tak lain tak bukan mungkin sebab saya penat sangat



Tapi saya dah buat muka ceria habis !



Masih tak dapat menyembunyikan kepenatan


Jadi bila Claire kata macam tu, saya balas "Ohh..maybe bcause i was so tired"


Saya cakap sambil senyum sengih-sengih nampak gigi 



Saje tanak la nampak macam lemah sangat kan



Dan setiap beberapa minit, setiap kali dia tengok muka saya, dia akan tanya dan tanya



"Ummi...are you ok? You look gloomy.. I don't know how to describe your face, but you look so different"



Kalau dah berkali-kali dia tanya "Are you ok" ..saya ni dah mula rasa tak ok



Hahahhaha



Sebab saya tak paham apa yang different sangat tu!



Jadi saya abaikan kejadian hari Isnin ni..


Dan saya pikir saya perlu dapatkan cukup rehat untuk menghilangkan rasa "different" bagi Claire



Harini, Khamis 3/4, saya datang kelas dengan hati senang Lalallala



Supaya saya nampak ceria dan tak "different"



Dan masa yang ditunggu-tunggu telah tiba


Claire telah pun sampai ke INCEIF!



Saya mintak Claire teman saya pegi tandas



Dan Claire tanya "So, how are u today? Are u ok?"



Saya jawab dengan penuh ceria dan yakin "Yeahhh I'm fine! See? I'm not "different" anymore right?



Claire pandang saya dan cakap "Emmm... not much. You still looks different"



Aigooooo! Saya Surrender! Different pun different lah~



Dan baru tadi, saya tengok muka saya dekat cermin



Tiba-tiba saya rasa ..............





"Eh?"



"Eh?"





"Kenapa mata warna ni?"


Patutla Claire cakap saya different kootttt


Sebab mata saya dah berubah warna


Ala..tiba-tiba malas pulak nak sambung cerita


Okelah



Saya nak main game



ByeBye



Sekian


Jari Kecil
5 April 2013, Jumaat
1.30 pagi

No comments: