Thursday, June 14, 2012

Sedar tapi tak sedar

Assalamualaikum...

Apa ni tajuk belit - belit???



Kadang2 pernah tak...


Dalam sedar kita mengata orang buat itu ini tapi dalam tak sedar kita pun turut melakukan perbuatan yang sama



Kadang2 pernah tak,,..



Dalam sedar kita tau kita buat salah tapi dalam tak sedar kita selalu mengulang perbuatan yang sama berulang kali



Kadang2 pernah tak ..



Dalam sedar kita tengok orang keliling buat benda yang kita tak suka dan kita kata "ehhh...aku menyampah betul la dengan dia tu! Selalu menyakitkan hati aku" tapi dalam tak sedar kita buat perkara yang sama pada orang lain



Kadang2 pernah tak



Dalam sedar kita kita tanya pada orang laib "Aku ni bersalah ke"
 tapi dalam tak sedar kita sebenarnya nak dengar dia cakap kita ni baik dan kita tak bersalah sikit pun



Kadang2 pernah tak



Dalam sedar kita mintak nasihat dari orang2 terdekat kita tapi dalam tak sedar kita sebenarnya nak dengar kawan tu backup kita dan bukan bagi nasihat yang buat kita rasa bersalah



Kadang2 pernah tak



Dalam sedar kita dah tanya perkara yang sama dan bercerita perkara yang sama berulang kali tapi dalam tak sedar kita sebenarnya bercerita sbb nak tunjuk yang kita nih bagus dan orang lain yang jahat pd kita



Kadang2 pernah tak

.......


.......


.......


Dah takde lagi dahhhhh.....



 


Bye!


p/s : Jangan sibuk pandang orang lain. Pandang diri sendiri dulu sebelum sibuk nak bercakap pasal orang lain.







Sekian

Jari Kecil
15 June 2012, Jumaat
12.05 tengah hari

2 comments:

Wan Muhammad Syafiq said...

jarang kuar entry.sekali keluar pedas macam cili padi...

*tacing aku tau dak?*

LittleFinger said...

aku yang tulis pun aku tacing~ hahaha