Tuesday, August 14, 2012

Cara Terbaik Mengenali Pasangan

Assalamualaikum,,,,


WARNING : Entry ini bukan bertujuan untuk mencari pasangan couple! Tapi pasangan suami atau isteri. Dan entry ini bukan utk panduan bercinta tetapi untuk terus berkahwin. FULLSTOP!


Baru lepas menonton satu video yang sangat best~~! Allah temukan saya jawapan yang saya cari selama ni. Allahurabbi! :D



Saya pernah buat silap.. saya pernah terjebak dengan budaya ini. TAPI! 


SAYA TAK INGIN MELIHAT SEMUA SAHABAT SAYA TERJEBAK SEPERTI SAYA......



Kata Hassan Al Bana :" Kalau kamu berkapel, berkawan-kawan walau 20 tahun sekalipun, kamu takkan kenal dia"

Kata pepatah arab :"Setiap yang bertunang atau berperasaan sebelum nikah, sedang berdusta, sedang tidak menjadi dirinya yang sebenar"   



Allah...terima kasih atas jalanMU ini. Walau amat sukar untuk ku tempuh pada awalnya, namun aku tahu, ini jawapanMU atas doa-doa ku. Terima kasih ya Allah.



Untuk semua sahabat seislam saya yang sedang bercinta atau merancang untuk bercinta ,, hayati video ini


Untuk yang belum berpunya atau baru sahaja kecewa, jangan risau, pasti ada jodoh untukmu...Percayalah Allah sedang menyelamatkanmu untuk memperoleh kebaikan yang tidak kamu ketahui...Ketahuilah dan yakinlah bahawa setiap kepahitan itu ada kemanisan yang tersembunyi. Bersabarlah. 





p/s : Islam itu Indah....Tapi sangat ramai yang mengotorkan imej seorang Muslim, Muslimah dengan "lakonan-lakonan" hebat. JANGAN! JANGAN! JANGAN!..jauhilah sebaiknya.InsyaAllah

p/s : Terkedu dengan kisah sahabat nabi yang ustazah kongsikan "Saya mengenalinya apabila melihat dia khusyuk bersolat, khusyuk berdoa..." Lalu jawab sahabat nabi " Kamu masih belum mengenalinya"..Allah. Terkedu. Allah tenangkan hati saya dengan video ini. Alhamdulillah

Sekian

Jari Kecil
15 August 2012, Rabu
12.14 pagi


1 comment:

LittleFinger said...

http://www.youtube.com/watch?v=PlYDSq9wjkw