Sunday, May 10, 2009

Kronologi Semester 4

Assalamualaikum..

Dah abis dah sem 4! yahoooww! Sem 4 yang sangat memenatkan. Sangat mencabar dan Sangat macam2. Mari kita lihat apa yang berlaku pada sem 4 tahun 2009 :


6/2/2009 - Wat replika produk loreal utk "Demonstrasi boikot brg Israel". Sampai tgh malam wat. Besar! Replika tu tinggi aku dah!

7/2/2009 - Seminar Amal Palestin ( Bakar2 replika & artis jemputan UNIC )

14/2/2009 - First test Law 251 (Business Law) pada malam hari


12/2/2009 - Test MGT ( IT in business)

17/2/2009 - Kuiz Finance dan kuiz Arab

21/2/2009 - First Test Finance

22/2/2009 - Aktiviti kelab XPDC. Ade amazing race,survivor n fear factor..Aku hanya menjadi urusetia.

23/2/2009 - First Round British Parliamentary Debate. Tajuk : Usage of English Would Deplete Malaysian's Identity. Aku dan partner ( Ratna Rozana ) jadi Government Whip. Alhamdulillah. Menang dalam first round.

24/2/2009 - Pertandingan Arab.( Pertandingan ni sbnrnya diwujudkan sebagai salah satu carried mark dalam subjek Arab. Setiap kelas yang amek subjek nih kena wat persembahan yang menggunakan bahasa Arab. Jadi, hasil penat lelah,kelasku telah mengadakan persembahan yang bertajuk Baitulmaqdis. Nanti aku letak video. Eh x nak. Malu. Ahaha.Dengan seronoknya kami telah mendapat tempat ke2 walaupun banyak sgt masalah jd malam tu. Dan lebih seronok lagi, kami telah mendapat markah penuh utk carried mark!" Credit juga kepada rakanku Sari Intan Nor Syamimi yang sanggup menjiwai watak tentera Israel sampai tercedera.Tisu kaki beliau koyak pula ketika melakukan aksi di bom! Takziah buat beliau..

26/2/2009 - Siapkan Group assignment MGT. Kena buat website company. Dan kumpulan kami telah bersepakat utk membuka company jahit menjahit yg dinamakan Titan Tailor. Kami bertungkus lumus menyiapkan keje sampai duduk dekat lab hingga jam 1 pagi,

27/2/2009 - Submit assignment MGT..


1/3/2009 - Open Netball di Uniten Muadzam Shah, Pahang. Berjaya memperolehi tempat ke-3.

19/3/2009 - Disebabkan pada keesokan harinya aku terpaksa bertolak ke Shah Alam, maka aku bekerja sehingga jam 4 pagi bersama Atim, ahli group utk assignment Law. Assignment tu nak kena hantar 23/3, jadi aku tolong sedaya yang boleh. Selebihnya, Atim dan Ajie pula yang mengarang.

20/3/2009 - Open Netball lagi dekat UiTM Shah Alam. Siap2 betolak ke UiTM Shah Alam pukul 6 petang.

21/3/2009 - Pulang ke UiTM JB. Betolak pada jam 10 malam dan tiba pada jam 2 pagi.

22/3/2009 -Pukul 8 pagi ada sukan antara program.Aku masuk treasure hunt. Penat baru balik netball tak hilang lagi. Tapi redah je. Muke ngantok2 men treasure hunt (ganti orang je sebenarnye...kalau x, dah lama aku tido) Dapat no 2! Malam tuh aku menghabiskan Assignment Law yang tergendala. Alhamdulillah sempat siap walaupun kepenatan.

23/3/2009 - Hantar Group assignment PR ( Public Relations ) and hantar assignment LAW

24/3/2009 - First Test PR

25/3/2009 - Test Arab

27/3/2009 - Writing and Listening Test Arab

31/3/2009 - Dinner Arab..sebagai pemenang tmpt ke2 pertandingan arab dulu, D4B1 telah diberi mandat utk membuat persembahan lagi sekali. Tetamu undangan ( student dan lecturer persatuan bahasa Arab dari UiTM Segamat)

1/4/2009 - Presentation untuk projek ARAB

2/4/2009 - Final round utk British Parliamentary Debate. Tajuk : This House Believes in Educating University Students Locally. Aku partner bersama Ratna Rozana. Dengan berkat usaha kami berdua, dapat gak menang pertandingan nih. Credit to Ratna kerana banyak memberi point2 yang best. Mase final round nih, kitorang jadi Opposition Whip. British Style nih lain sket. Nak terang susah. Sape2 yang nak tau lebih lanjut, silalah hubungi saya :P. Moto team aku adalah " Kami Suke Membangkang! " Alhamdulillah jugak, aku dapat jadi best female debater. Terima kasih banyak2 kepada mereka2 yang support kitorang..Love U All!!

3/4/2009 - Submit individual assignment PR

3/4/2009 - Test ke2 FINANCE

4/4/2009 - Karnival rakan media ( buang masa je benda ni )

5/4/2009 - Sambutan Maulidur Rasul dan Hari Anugerah Cemerlang. (time ni pertandingan nasyid pun ada. Kumpulan aku " Nur Raudhah" dapat no 2. Yahooo!

6/4/2009 - Test ke2 PR

7/4/2009 - Hantar paper projek Arab dan Reading Test Arab


Jadi, inilah aktiviti2 utk semester 4 yang sangat memenatkan minda dan tenaga. Aku rase macam orang yang sedikit sewel sem nih kerana terlampau tertekan. HoHo. Anyway, doakan aku berjaya utk exam kali nih, kerana carried mark yang tidak begitu memberangsangkan. Mudah mudahan result still bergaya. Aminn..Doakan saya~

p/s : Credit to Paare kerana aku telah mencuri tarikh2 bz sem 4 nih dari blog beliau. Tq!



Jari Kecil,
Rabu, 13 Mei 2009
10.40 malam


Kronologi semester 4 part 2 akan diletakkan bagi menyambung kronologi sem 4..

No comments: